Tabung Haji kukuhkan perkhidmatan THiJARI

KUCHING: Lembaga Tabung Haji (TH) menyarankan pendepositnya untuk menggunakan perkhidmatan dalam talian, THiJARI sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi mengurangkan interaksi bersemuka di kaunter cawangan TH di seluruh negara.

Pengarah Eksekutif Operasinya Mustakim Mohamad berkata THiJARI merupakan perkhidmatan dalam talian yang dilancarkan pada awal tahun lepas bagi memudahkan pendeposit melakukan transaksi dan menerima perkhidmatan TH secara dalam talian seperti menyemak akaun, mencetak penyata, pindahan wang dan perkhidmatan berkaitan haji.

“Pendeposit juga boleh melakukan transaksi di mesin pengeluaran tunai, mesin deposit tunai dan perbankan Internet empat rakan strategik TH iaitu Bank Islam, Bank Rakyat, Maybank dan CIMB Bank,” katanya dalam kenyataan

….Untuk berita selanjutnya dapatkan naskhah Suara Sarawak 25 Mei 2021


Dapatkan kandungan menarik di media sosial kami:  Facebookk | Tiktok | InstagramYoutubee Twitter |
 
!Peringatan! Artikel ini ialah Hakcipta Terpelihara Suara Sarawak. Sebarang salinan tanpa kebenaran akan dikenakan tindakan undang-undang.

Suara Sarawak